PassportsPlease

חיפוש מלונות

טירה סירמיונה

צפון איטליה – חופשה לכל המשפחה באגם גארדה

אגם גארדה הוא אחד האיזורים המוצלחים לטיול משפחתי באיטליה. תמצאו כאן נופים מרהיבים, פארקי שעשועים, אוכל טוב ושפע פעילויות לכל הגילאים
אגם גארדה הוא אחד האגמים האהובים עלי וזה כבר הטיול השני שלי באיזור. יש כאן אטרקציות רבות לכל המשפחה – בטיול הקודם היינו זוג חברות בלי ילדים אז התמקדנו בפארקי השעשועים ואטרקציות אתגריות. על הפוסט המלא תוכלו לקרוא כאן. בטיול הזה מכיוון שהיינו עם תינוק התמקדנו יותר בעיירות, מעיינות חמים וטבע.

לינה

כדי להחליט על איזור לינה באגם גארדה כדאי לבחון לאילו מקומות אתם רוצים להגיע. אם מתכננים אטרקציות משפחתיות כגון גארדלאנד, מובילנד, ארוחת אבירים וכו׳ – כדאי להתמקם בדרום מזרח האגם, לדוגמא בעיירה פאסקיירה דל גארדה. אם מחפשים טיול בעיירות ונופים אפשר להתמקדם בצפון האגם, לדוגמא בעיירה ריבה דל גארדה.
אנחנו החלטנו להתמקם בעיירה ברדולינו במזרח האגם היוותה מיקום טוב בקרבת פארקי מים ומעיינות חמים בהם רצינו לסיים את הימים.
בחרנו לישון ב – Agroturismo Monte Oliveto, מקום מאד נחמד עם דירות מודרניות ונקיות עם מטבח מאובזר וחדר שינה נפרד. הייתה לנו גם חצר קטנה עם דשא וכיסאות נוח. המקום מייצר יין ובשהות שם מקבלים בקבוק יין שלהם לחדר.
ברבור

עיירות ששווה לבקר

סירמיונה

העיירה אולי הכי מפורסמת בגארדה שנמצאת בדרום האגם ובמרכזה מצודה עתיקה. כדאי מאד לטייל בעיירה ובתשלום נוסף אפשר גם להיכנס למצודה. אנחנו בחרנו לשכור סירת מנוע ולשוט מסביב לעיירה. אפשר לשכור סירות מנוע לכל אורך האגם אבל בסירמיונה זה מומלץ במיוחד מכיוון שאפשר לראות את המצודה והחומות מהמים.
טירה סירמיונה
כדי למצוא סירה צריך להגיע לקו המים לפני הכניסה לאיור העתיק (בין החניה למצודה) ואז תראו מצד שמאל חברות שונות שמשכירות סירות לנהיגה עצמית או מציעות טיולים בסירות גדולות.
מחיר – כ – 70 יורו לשעה לסירה. לא זול אבל חוויה שווה.
סירת מנוע בסירמיונה

לימונה סול גארדה

עיירה פופלארית בצפון מערב האגם שכולה על טהרת הלימונים. הרחובות והבתים מעוטרים בסמלי לימון על השלטים, כל החנויות מוכרות מוצרים עם ציורי וצורות לימונים וכמובן תמצאו כאן לימונצ׳לו בכל פינה. העיירה מאד חמודה וציורית אבל לטעמנו עמוסה מדי (היינו באמצע שבוע בחודש אוקטובר, לא רוצה לחשוב מה קורה כאן בשיא העונה). העומס האנושי הפריע לטייל בעיירה ויצר תורים בכל חנות, בדיעבד יכולנו לוותר.

ריבה דל גארדה

עיירה יפייפיה ומומלצת בצפון האגם. יש כאן חופים לרחצה באגם בעונה, המון חנויות ומסעדות ואווירה רגועה ושלווה. אנחנו אכלנו במסעדה מצוינת בשם Leon D'Oro Riva del Garda.

מעיינות חמים ופארקי מים מקורים

Villa della Cedri – Parco Termale del Garda

מדובר בעצם באגם מלאכותי גדול שכולו מים חמים, עם מזרקות, מפלים וזרמי מים שונים. בתוך האגם יש 3 בריכות קטנות וחמות עוד יותר במעלות שונות שאפשר להיכנס אליהן מתוך האגם הגדול. יש באגם גם איזור של מערה עם זרמי מים ואורות צבעוניים. בחוץ תמצאו כיסאות נוח ודשא ויש כאן גם מרכז ספא ומלון. לטעמנו מקום מאד מיוחד אבל בימים קרים הוא לא מספיק חם לאורך זמן. עם תינוק לא יכולנו להיכנס לבריכות הפנימיות שהיו מאד מאד חמות והן מהוות פתרון אם קר מדי באגם הגדול. לדעתי אם מגיעים בעונות המעבר כדי להגיע בצהריים ולא בשעות הערב כדאי להגיע לא בשעות הערב אם אתם בעונות המעבר אם מגיעים עם ילדים קטנים. בבריכות הקטנות שלב האגם מאד חם אז הן מתאימות גם לימים קרים יותר.
מרחצאות באגם גארדה

פארק המים Aquardens

במילה אחת – וואו! אנחנו חובבים מושבעים של פארקי מים מקורים והיינו בהרבה כאלו ברחבי אירופה, והפארק הזה בהחלט אחד המוצלחים יותר. מוזמנים לקרוא כאן על עוד פארקי מים מקורים באירופה ליום סגריר.

מדובר בפארק מים חדש יחסית שכולל מתחם בריכות מחוממות פנימי וחיצוני, בריכות מי מלח, ג׳קוזי בטמפרטורות שונות, בריכת זרם חיצונית שסוחפת אתכם מסביב, מתקני ילדים ועוד.

השיא האמיתי הוא שבערב הייתה הופעה חיה בחוץ על שפת הבריכה. כולם צפו בהופעה מתוך המים המחוממים, איתן ישב בגלגל שלו בתוך המים והיה מהופנט! יש בבריכה החיצונית גם ערבי סרט עם מסך גדול ובכלל יש לו״ז משתנה של פעילויות ואירועים שכדאי לבדוק מראש לפני שמגיעים.
פארק המים Aquardens
בנוסף לכל המתחמים שציינתי יש מתחם סאונות בתשלום נוסף שכולל גם טיפולים שונים ומתחמי הירגעות, אנחנו לא נכנסנו כי היינו עם תינוק אבל בהחלט הרגשנו שצריך לחזור לשם לבד ליום שלם!
המחיר משתנה בהתאם לכמות הזמן וסוג המתחמים שרוצים (עם סאונות או בלי).
פארק המים אקוורדנס

מעיינות חמים Aquria

פארק נוסף של מעיינות חמים באגם גארדה שנמצא בסירמיונה. אנחנו לא ביקרנו כי אין כניסה לתינוקות אבל יש במתחם בריכות חיצוניות מחוממות, ג׳קוזי, זרמים במים וטיפולים בתשלום נוסף. מה שמיוחד גם הוא שכל הבריכות ממש על שפת האגם.

רכבל מונטה בלדו

מי שרוצה לשלב טיול טבע עם נוף מרהיב על האגם כדאי שיגיע לרכבל של מונטה בלדו. הרכבל נמצא במזרח האגם. יש שתי אפשרויות לחניה – בתחתית ההר או בתחנת האמצע. לטעמי כדי להינות מהרכבל ולחסוך נהיגה מפותלת כדאי לחנות בתחנה הראשונה של הרכבל ולעלות בשני רכבלים עד פסגת ההר. הרכבל השני מסתובב 360 מעלות תוך כדי העליה כך שכולם יכולים לראות את הנוף. קחו בחשבון שהרכבלים די גדולים ומעמיסים אותם בעשרות אנשים בכל עליה אז מאד מאד צפוף.
רכבל מונטה באלדו
בפסגה תמצאו מסלולי טיול באורכים שונים, בר שמשקיף על הנוף בתחנת הרכבל העליונה ומסעדה על ההר שבה אכלנו צהריים והיה מאד מוצלח. המסעדה כוללת מתחם ישיבה בחוץ על הנוף עם שולחנות וגם כיסאו נוח, כי אין כמו להשתזף עם קוקטייל על ההר, וכוללת ישיבה בפנים באווירה חמימה של חופשת סקי עם אח וריהוט עץ.

לפני ההגעה לרכבל צריך לקחת בחשבון שני דברים:
1. הרכבל פופאלרי ועמוס ביותר בעונות הקיץ יש תורים ארוכים של שעה ושעתיים לעלייה לרכבל. הכי טוב להגיע מחוץ לעונה בעונות המעבר (בחורף הרכבל סגור) כי אז העומס יורד משמעותית. אם מגיעים בשיא העונה יש שממליצים להגיע עם הפתיחה או אחה״צ אבל הדעות משתנות והבנתי שלעיתים אנשים שהגיעו ממש באמצע היום הרגישו שדווקא אז ירד העומס…
2. חשוב לוודא את תחזית מזג האוויר לפני ההגעה. אנחנו תכננו הגעה ביום שהסתבר כמעונן ולא היה לנו יום אחר. התקשרנו בבוקר למקום כדי לוודא את המצב ואמרו שיש ראות אמנם לא מושלמת. הגענו ובדיעבד הראות התדרדרה מהר עד למצב שפשוט הלכנו בתוך ענן. עדיין היה חוויתי ונהננו שהגענו אבל לא ראו כמעט את הנוף.

הנוף ממונטה באלדו

פסטיבל היין בברדולינו

מדי שנה סביב חודש ספטמבר/אוקטובר מתקיים פסטיבל יין בעיירה ברדולינו. הפסטיבל מתקיים על הטיילת שעל האגם, ואין כמו יין בשקיעה על שפת האגם. בפסטיבל תמצאו דוכנים מגוונים של אוכל ויין, רובם לא של היקבים עצמם אלא של נותני חסות שמפרסמים דברים שונים אבל כל היינות הם רק של איזור ברדולינו.
בנוסף לדוכני יין יש כאן המון דוכני אוכל מגוונים וזולים שמאפשרים לטעום מגוון מאכלים.
בקצה הפסטיבל יש גלגל ענק קטן ומקסים ששווה מאד מאד לעלות עליו בשקיעה – נוף של השקיעה והאגם – מדהים!
תמצאו כאן גם מוזיקה, הופעות חיות בחלק מהימים, דוכן משחקים שמרוויחים בו בובות ועוד.
צריך לבדוק כל שנה מהם תאריכי הפסטיבל – הוא נמשך לרוב כ – 4-5 ימים.
גלגל ענק בשקיעה

אהבתם את הפוסט? יש לכם מה לשתף? אשמח לשמוע בתגובות!

לעוד עדכונים, תמונות מיוחדות ופוסטים חדשים מוזמנים לעקוב אחרי הבלוג גם באינסטגרם ובפייסבוק